I det seneste årti, er online tutoring og gamification af indlæring blevet mere og mere populært, som vi ser bliver anvendt af uddannelsessektoren såvel som virksomheder. Gamification skaber spændende, uddannelsesmæssige og underholdende læringserfaringer, ved at tilbyde ekstra fordele, som konventionelle systemer ikke kan. Forskning viser, at gamificering øger engagement for indlæring, der giver en følelse af realisering og forbedrer den generelle fastholdelse tidoblet i forhold til de traditionelle læringsmetoder såsom at læse og lytte. Kort sagt har det vist sig, at brugen af spilmekanik i teambuilding øger effektiviteten dramatis. Teknologi spiller en stadig vigtigere rolle i at tilbyde teambuilding programmer, der erstatter pen og papir med digitale værktøjer såsom smartphones, tablets og GPS-systemer i løbet af konventionelle teambuilding aktiviteter.
Fremtidens teambuilding
I 2019, vil den mest imponerende og effektiv teambuilding komme fra kollaborative VR spil såsom The Infinite Loop og aktiviteter der er skræddersyede højteknologiske enheder såsom Red Alert’s (afbilledet nedenfor) individuelle puslespil og en flammende rød nedtællings tingest .
Escape room temaer er også vokset i popularitet og vil fortsætte med at passere ind i teambuilding landskabet, der tillader deltagerne at komme ind forskellige verdener og påtage sig fiktive roller samtidig med at der udvikles nyttige færdigheder. Et glimrende eksempel på dette er Outbreak - Escape the Virus, er en aktivitet, der beder deltagerne om at redde verden fra en dødelig virus, Brugen af escape room i puslespil stil, sammen med teknologi tillader total fordybelse, motivation, engagement og forbedring af indlæringsevnen.
Hvordan videnskaben understøtter gamification i indlæring
Når mennesker deltager i aktiviteter, der stimulerer deres krop eller sind, frigiver kroppen endorfiner. Endorfiner er neurotransmittere, der bidrager til en følelse af lykke og motivation, især når du opnår noget eller fuldfører en opgave med succes. Catalysts seneste Go Team program, Escape the Maze, er specielt designet til at udnytte dette ved at give holdene en udfordring og belønne dem for en vellykket gennemførelse, det være sig gennem point, en virtuel præmie eller flytte op på det næste niveau. Dette frigiver endorfiner, hvilket skaber en følelse af positivisme, der fører til vedvarende engagement, motivation og succes.
Risiko og belønning
Risiko og belønning gøre endnu mere for at hjælpe deltagerne med at presse sig selv og opnå mere. Vi er alle opmærksomme på den vanedannende karakter af pokermaskiner, pachinko, mahjong og andre spil eller risikobetonede relaterede spil, et træk som teambuilding øvelser kan udnytte til yderligere at engagere deltagerne.
I Quickfire, skal holdene skal risikere deres poletter for at kunne deltage i en udfordring, hvis de gennemfører med succes, belønnes de med flere poletter som de kan investere. Dette skaber en aktivitetsløkke, hvor deltagerne konstant gentager hvad de gør, på grund af den nydelse, risiko og belønning der er involveret. Gentagelsen af denne løkke giver deltagerne mulighed for at forbedre deres relevante færdigheder mere effektivt og analytisk, uden at skabe en monotont eller kedelig cyklus af events, som vil efterlade holdene med kedsomhed og uopmærksomhed. Denne balance af sjov og uddannelse gør en effektiv teambuilding event så nyttig, at deltagere konsekvent lærer at udvikle visse færdigheder gennem et behageligt og engagerende medium.
Endorfiner
Et velkendt problem med dårligt designet teambuilding programmer er mangel på engagement, hvor en eller flere teammedlemmer bliver passive observatører frem for at deltage. Gennem gamification, smart design og brugen af teknologi, kan alle deltagere inddrages aktivt, med endorfiner sikres det at deres engagement øges i gennem hele spillet. Forskning viser, at frigivelsen af endorfiner også hjælper i den samlede uddannelsesmæssige fastholdelse, dette er en værdifuldt videnskabeligt indsigt ved udformningen af et teknologibaseret teambuilding spil.
Uanset om du forsøger at øge konferencens engagement eller bare håber på at organisere en teambuilding øvelse, herunder spørgsmål og udfordringer, der fokuserer på de ønskede læringsresultater, sikrer, at deltagerne er engageret, motiveret og er i stand til effektivt at absorbere de oplysninger, ved at inkludere dem i deres langtidshukommelse.
Feedback og potentiale til at skabe forbedringer
Gamification er en god måde for team at modtage konstant, opdateret og automatisk feedback. Tidligere, måtte holdende vente på feedback, endda til aktiviteten var færdig, for at få deres præsentation at vide. I Catalyst Global teknologibaserede programmer, leveres opdateringer, feedback og scoringer i realtid, efterhånden som deltagerne gør fremskridt. Deltagerne kan også modtage opmuntrendes beskeder fra spilcontrolleren og fra andre deltagere via den indbygget messenger.
.
Denne mulighed for at kunne modtage feedback på ethvert tidspunkt, tillader alle deltagere, ikke kun dem der er i toppen af tabellen, at se deres nuværende præstationer og lettere kunne analysere, hvordan de kan forbedre sig. Forskning viser, at potentialet og evnen til at forbedre sig, er et vigtigt aspekt af tilfredsstillelse og velvære. Med dette i tankerne, bør spil der bruger teknologi, udfordres med udfordringer, der gentager bestemte færdigheder, så deltagerne kan se deres fremskridt, analysere problemerne og forbedre sig. Catalyst anvender denne videnskab til deres teknologibaserede programmer, især under Go Engage spillet til inkorporering af medarbejdere og til at deltage i konferencer, der generelt spilles af en person i forbindelse med e-learning proces.
I tilfælde, hvor udfordringerne ikke altid er sort og hvid og har ingen klare mål for succes, som dem, der er karakteriseret ved en spilcontroller og ikke fra selve appen - ved at bruge en karakterskala, der får holdene til at føle, at de forbedrer deres præstation har vist sig at øge deltagere følelse af tilfredsstillelse og motivation.
Samlet set, anvendelsen af spilmekanik til teambuilding, resultere i en drastisk stigning i engagement, motivation, opfyldelse og fastholdelse. Disse resultater forklarer, hvorfor teknologien stadig spiller en vigtigere rolle i leveringen af teambuilding programmer, der inkorporerer spil-design teknikker, for at skabe mere effektive aktiviteter, der både gavner virksomheder og medarbejdere.