Brand-forståelse
Det er en effektiv strategi for en virksomhed at involvere medarbejderne i udviklingen og profileringen af virksomhedens brand. Ved at lave tiltag der inddrager de ansatte i brandingprocessen skaber man en tilknytning til brandet og en investering i hvordan det skal udvikle sig. Det gør også at medarbejderne fremstår som troværdige og engagerede repræsentanter for din virksomhed og dit brand når de møder kunderne.
Brandet skal gøres til en integreret del af virksomhedens kultur og en del af den forståelse medarbejderne har for virksomheden og hvordan virksomheden opfattes. Virksomhedskulturen skal underbygge brandet og brandet skal være baseret på de kerneværdier virksomheden har. Det er først der hvor samspillet mellem de ansatte som brand-ambassadører og kundernes oplevelse af virksomhedens brand bliver realiseret.
Det er en vigtig rolle for ledere at skabe et miljø hvor medarbejderne kan engagere sig i virksomhedens identitet og dermed dens brand. Det kræver at organisationen forstår sammenhængen mellem det image man har udadtil og den kultur man skal opbygge og vedligeholde internt, for at skabe en stærk sammenhæng mellem ydre og indre autenticitet. En dysfunktionel virksomhed vil på sigt underminere selv det bedste brand, da hverken ledere, ansatte eller andre stakeholders vil kunne skabe en fælles retning og kultur.
Catalyst tilbyder en række programmer der kan være med til at styrke den fælles identitet og virksomhedens brand, blandt andet ved hjælp af onboarding, ledertræning eller kick-off events.
Tag et kig på vores udvalg af teambuilding aktiviteter.
Har du brug for hjælp til at træffe den rigtige beslutning?