Kunderne behøver ikke det perfekte valg, de har brug for en simpel løsning. Kunder matcher værdiprofilen for et produkt eller en tjeneste efter deres behov. Det ultimative mål er selvfølgelig, at kunderne gentager deres køb. For at opnå konkurrencemæssige fordele, forsvarer virksomhederne konkurrencen med stadig ny unikhed. Men kunderne vil sandsynligvis købe lige så hurtigt, bare fordi det føles rigtigt. Folk vil normalt have det, der er let for dem, såsom at vælge et markedsledende produkt. Bevæbnet med konkurrencemæssig fordele vil virksomheder ikke bringe komfort og fortrolighed i fare.
Så hvordan får man en konkurrencemæssig fordel? For det første, hvis du går til nummer et først. For det andet, tidlig aggressiv priser for at vinde markedsandele hvilket giver virksomheden lavere omkostninger, højere relativ markedsandel, og højere lønsomhed. Den tidlige egenkapitalfordel er meget vigtig. At tilbyde gratis produkter eller tjenester kan være en smart taktik for at etablere kundevaner. Virksomheder skal holde deres produkt opdateret, men ændringer bør introduceres på en sådan måde, at en ny version af tjenesten eller produktet bevarer den konkurrencemæssige fordel af den gamle. Se på virksomheden for at identificere udadvendte processer og personer, der påvirker kundeoplevelsen. Alternativt at studere kundeoplevelsen - deres ønsker og behov, og så kan en organisation levere processer, der opfylder kundernes behov, og derved give en betydelig konkurrencefordel over tid. Kunderne er mest lykkelige, når alle forretningsprocesser er tilpasset deres behov.
Teambuilding programmer og eksperimentelle forretningsspil er en effektiv måde at fremhæve betydningen af konkurrencemæssig fordel for medarbejderne. Det er også en fantastisk måde at udvikle adfærd og holdninger til konkurrencefordel.
Tag et kig på vores udvalg af teambuilding aktiviteter.
Har du brug for hjælp til at træffe den rigtige beslutning?