Kort fortalt
Israels førende finansielle produkt- og serviceselskab, Bank Yahav, ledte efter en kreativ teambuildings-aktivitet til deres årlige konference, der skulle afholdes på Royal Beach Eilat, Israel.
Hovedformål
- Sjovt og engagerende
- Efterlade et stort indtryk
- Samarbejdende, kreativ og innovativ tænkning
- Forbedre effektive kommunikationsfærdigheder
- Holddynamik
Erfaringsholdsaktivitet, Blockbusters, hvor hold oversætter virksomhedens budskab eller konferencetemaer til dynamiske, opmærksomme og gribende filmtrailere, blev valgt.
Hvad skete der på dagen?
Deltagerne trådte ind i konferencelokalet, der var blevet dekoreret som et Hollywood-filmset, fyldt med rekvisitter og farverige kostumer. Her fik holdene af vide at de skulle producere en filmtrailer omkring et bestemt tema med et klart plot, passende baggrundsmusik og med Eilat landskabet som baggrund.
Aktiviteten gik i gang og hvert hold brugte tid på planlægning og på at lave storyboard over deres filmtrailer. De besluttede sig for roller og der blev tildelt ansvarsområder. Derefter tog deltagerne kostumer på, der passede til det valgte tema. I den næste halvanden time deltog holdene i produktion af filmtraileren, herunder instruering, fotografering, skuespil, redigering og udformning af et manuskript. I de sidste øjeblikke farede holdene rundt for at færdiggøre redigering af deres filmtrailer og for at klargøre dem til bedømmelsen.
Efter en kort pause vendte deltagerne tilbage til lokalet til den endelige Oscar-ceremoni. Deltagerne så trailerne, som var produceret af hvert hold og alle udviste stor begejstring og stolthed, og anerkendte succesen med deres teamwork. Efter visning af alle filmene stemte deltagerne om den bedste filmtrailer og vinderen blev annonceret.
Resultatet
Blockbusters var en stor succes. Deltagerne netværkede og lærte hinanden at kende uden for arbejdspladsen gennem en sjov og mindeværdig aktivitet. Deltagerne oplevede, hvordan de med begrænset tid hurtigt skulle lære at arbejde sammen og kommunikere med hinanden. At lave en filmtrailer krævede kreativ innovativ tænkning og lagde et pres på holddynamikken. Alle deltagere var engageret fra start til slut. Alle de involverede sagde, at det var en stor oplevelse, som de vil huske for livet.