Kollaborativ teamwork til at bygge en bro
Hvert team skal bygge og designe en sektion af broen via instruktioner fra en af de andre teams. Herudover skal hvert team også designe en del af broen samt instruere et andet team I at bygge denne. Der er indført begrænsninger på ressourcer samt kommunikations kanaler..
Hver enhed af broen dekoreres og designes kreativt og de bedste elementer bliver belønnet. Effektiv kommunikation og optimal brug af
ressourecer såvel synlige (Materialer etc.) og usynlige (Kommunikation, teamwork og engagement) vil blive belønnet.
Aktiviteten afsluttes med en spændende finale hvor broen skal testes. En fjernstyret bil skal succesfuldt gennemføre en omgang. Kvaliteten af broen afgøres af kommunikationen og samarbejdet de enkelte teams imellem. En motiverende og involverende aktivitet med en
virkningsfuld metafor der sætter focus på teamwork, kommunikation og det at arbejde mod en fælles vision.
En udfordrende øvelse, hvor hvert hold er både en leverandør og en kunde. Det endelige mål er fuldt samarbejde, og succes kræver løbende customer relationship management og en forståelse af de afsmittende virkninger af gode eller dårlige kommunikation.
Bridging the Divide kan skræddersys, så hver bro del præsenteres af holdet som begrundelsen for den side meddelelser vedrørende bæredygtig udvikling.
Holdene blev sparket i gang med at designe broen ved at samarbejde i team, at finde ud af, hvem deres leverandører og kunder var, og så fik de hænderne fulde med at bygge broens komponenter. Storslået resultat blev opnået af alle. Det oversteg langt vores forventninger - en kompleks og givende teambuilding aktivitet.