Fra visualisering til udførelse!
Hvert hold får tildelt en hovedingrediens, en lokation, en type af klientel og driftstidspunkt for deres Food Truck. Med disse oplysninger skal de nu overveje alle aspekter af virksomheden, herunder markedsføring, signaturret, andre retter, præsentation af maden samt priser. Planlægningen sættes i gang, holdene finder på strategier, ideer og uddeler ansvarsområder. Derefter går de i gang med at skabe deres rigtige, autentiske Food Truck. Tiden er gået! Holdene skal nu præsentere deres signaturret til chefkokken. I mellemtiden beslutter et panel af dommere, hvem der har skabt den bedste Food Truck virksomhed.
Food Truck er en samarbejdsaktivitet, der hjælper medarbejdere med at lære og forbedre deres evne til at arbejde som et hold, at kommunikere effektivt og at sætte tiden i perspektiv. Antallet af forskellige opgaver, der skal udføres, tvinger deltagerne til at indse betydningen af planlægning og organisering af opgaver. Det hjælper enkeltpersoner til at anerkende deres styrker og være ansvarlige for opgaver, der er tildelt dem, idet de kender betydningen af deres rolle i den overordnede mission.