Guide dit hold til toppen af Mount Everest
Under en 20 dage ekspedition, hold til formål at vejlede deres kunder op til toppen af Mount Everest og derefter sikkert tilbage til base camp. De skal overveje en række faktorer, herunder klient fitness niveauer, vejr, bedste rute til topmødet, akklimatisering, brug af ilt, pitching telte og strategier til at overliste andre hold for at vinde. Nøgleoplysninger leveres til deres teams tablet hver dag af ekspeditionen. Teams kapløb mod de andre hold til at gøre hurtige endnu intelligent og sober beslutninger. Som pladsen er begrænset i hver højde zone, vil hold, der udsætter låses en mindre ideel vej ind i eller være ude af stand til at bevæge sig!
Undervejs teams gennemføre en række aktive udfordringer samt herunder tidsindstillet pop-up telt pack ups, blindfold klatresele udfordring og sovepose udstopning. Teams skal også beslutte, hvad deres guide bliver nødt til at bære - telte, oxygen og / eller kunder. Kunder får point for deres hold når de bevæger sig højere op bjerget peak, men hvis de ikke tager tilstrækkelige forsyninger de risikerer sygdom fra manglende akklimatisering og mulig død med alvorlige konsekvenser.
Peak Performance er et følelsesmæssigt gribende erfaringsbaseret læringsværktøj , som er designet til at ændre folks forståelse af og holdning til mange aspekter af hvordan de spiller liv i erhvervslivet og i glæde.
Forskning viser, at gamification metode , giver deltagerne mulighed for at opleve læring på kortere tid og med varige resultater gennem brug af engagerende temaer, taktile komponenter, sjov og relevante links til deres erhvervsmiljø. Det er blevet en bredt accepteret måde at forbedre læring og udvikling på arbejdspladsen.
Efter oplevelsen, deltagerne bruger reflekterende observation til at identificere, hvad der skete under træningen. De bliver så inviteret til parallelle disse observationer til det virkelige liv omstændigheder. Dermed deltagerne er i stand til at lave permanente og effektive ændringer i adfærd.
Sørg for varig effekt af Peak Performance mere end bare om de personer, der spiller spillet. Konverter den kollektive score på alle hold til at give stød! Vælg projekter fra Catalyst Global netværkets valgt velgørenhed organisation, B1G1 eller give til en velgørende organisation efter eget valg
Vi ønskede en aktivitet, der ville give en følelse af konkurrence, en mulighed for hurtig tænkning, modstandskraft, teamarbejde og give vores team lidt underholdning undervejs. Vores team var engageret. Resultaterne blev taget med tilbage på arbejde af teammedlemmerne.